تغذیه پیش از فعالیت ورزشی

27 فروردين 1395
K2_ITEM_AUTHOR 

دانک: تغذیه ورزشکاران پیش از تمرین باید چگونه باشد؟ ما در این مطلب شما را با این موضوع مهم آشنا می کنیم.

نوع,زمان و مقدار غذایی که پیش از فعالیت ورزشی میخورید بر عملکرد قدرتی و استقامتی شما تاثیر میگزارد.خوردن کربوهیدرات باعث سوخت وساز آن در عضله میشود و زمان شروع خستگی را به تعویق می اندازد.

ایده آل آن است که 2 تا 4 ساعت قبل تمرین غذا بخورید.در نظر گرفتن زمان تخلیه معده راحتی را بدنبال دارد و نه خیلی گرسنه و نه خیلی سیر باشد. اگر فاصله بین خوردن غذا و فعالیت ورزشی طولانی باشد فرد دچار کاهش قند خون میشود و عملکردش دچار ضعف می شود. غذاهایی که شاخص قندی بالایی دارند و سریعا قند خون را بالا میبرد برای عملکرد ورزشی پر مخاطره بودند و اینگونه مواد غذایی سریعا قند خون را بالا میبرد و سریعا پایین می آورد.

بهترین راهبرد برای غذای پیش از فعالیت ورزشی آن است که غذاهایی با شاخص قندی پایین مصرف شود. همچنین پروتئین که در رشد و تکامل عضلات وو انقباضات عضلانی نقش حائز اهمیتی داردباید در برنامه غذایی پیش از تمرین باید گنجانده شوند. البته در دوره ی ریکاوری و پس از تمرینات نقش پروتئین دوچندان میباشد.به طور خلاصه بهتر است ورزشکاران یک منبع کربوهیدراتی - پروتئینی را پیش از یک جلسه تمرین مد نظر قرار دهند تا بتوانند بدنشان را در تولید پروتئین های جدید به حداکثر برسانند.

وعده های غذایی 2-4 ساعت پیش از فعالیت ورزشی:ساندویچ مرغ، ماهی، پنیر و تخم مرغ، سیب زمینی با لوبیا به همراه سالاد کلم، ماکارونی با پنیر و سبزیجات، مرغ با خوراک سبزیجات و سیب زمینی، میگو به همراه سبزیجات، کره بادام زمینی پنیر و تخم مرغ

 

سلامت و تندرست باشید.

محمدرضا الماسی

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

سایت بسکتبالی دانک در 15 تیر 1393 توسط شهریار مقدمی جهت گسترش ورزش دانشگاهی بسکتبال میان ایرانیان راه اندازی شد. علاقه مندان به بسکتبال می توانند در این سایت اخبار و رویدادهای بسکتبال را در کنار نتایج و جدول لیگ های معتبر دنیا دنبال نمایند.

 

دانک در شبکه های اجتماعی

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree